Sajtovi sa snagom velikih poslovanja

Ovakvi sajtovi imaju dosta raznovrsnog sadržaja koji zahteva posvećenost pri organizaciji i optimizaciji. Ali, isto tako, oni otkrivaju poslovanje ili predtavljanje svetu u krajnjoj svojoj specifičnosti. Ako je reč o uslugama, one su obično razvijene i širokog profila, ako je reč o proizvodima, onda su oni dobro kategorizovani i definisani.

Kada je reč o sajtovima sa ovim brojem stranica, one ne moraju uvek biti vidljive u meniju sajta. Postoje stranice koje su skrivene i koje se koriste za neke posebne kategorije ili posebne teme, u zavisnosti od toga šta se sajtom predstavlja.

Ovi sajtovi imaju nekoliko osnovnih sadržajnih stavki koje su gotovo neizostavne, a WebProfile ima ponudu sledećih:

  • CMS – sa ili bez,
  • osnovni SEO,
  • kontakt forma,
  • galerije fotografija,
  • održavanje godinu dana,
  • bez ili sa ažuriranjem,
  • mogućnost višejezičnosti sajta.
CENOVNIK

CMS – SA ILI BEZ

Neki klijenti žele da imaju slobodan pristup Dashboardu sajta i da sami uređuju njegove sadržaje. To je sasvim u redu. Ukoliko poznaju kako funkcioniše WordPress i određena tema u kojoj je sajt, zaista nema nikakve prepreke da njihov rad bude uspešan.
Ako, pak, neki klijent nije siguran da će se snaći u svemu tome tako da ne ošteti strukturu sajta, njegov dizajn ili nešto drugo, nije preporučljivo da se bez prethodne “obuke” upušta u takav posao. WebProfile tim je spreman na potpunu saradnju, i ukoliko klijent želi, stojimo na raspolaganju za kratku obuku za dodavanje novih postova na sajt, koji se vezuju za blog stranicu. Sve drugo izlazi iz domena samostalnog uređivanja sajta od strane klijenta, bar što se tiče nas. Dakle, ako se dogovorimo sa klijentom oko ove druge varijante, kreiramo mu parametre za pristup delu sajta koji uređuje po svojoj volji.

OSNOVNI SEO

Osnovni SEO koji se toliko spominje svuda zahteva pažnju. Naime, SEO optimizacija sajtova važna je za njihov brz, pouzdan i nesmetan “rad” (učitavanje), kao i za pozicioniranje u pretraživačima. Potrebno je znati prilagoditi sadržaj sajta i fotografije na njemu tako da vrše svoju funkciju i u vidljivom delu, ali i u pozadini.

Postoji više detalja u ovom polju rada na sajtu. Mi klijentima garantujemo sprovođenje osnovne SEO optimizacije maločas opisane. Nešto detaljniji rad na tom planu sprovodimo kada smo sami tvorci sadržaja (tekst, fotografije…) za sajt. Naše male tajne donose velike uspehe našim klijentima. Za SEO optimizaciju odgovarao samo ukoliko WebProfile radi na svim sadržajima. Ukoliko se kijent odluči da sam postavlja sadržaje, taj deo optimizacije je deo njegove odgovornosti.

KONTAKT FORMA

I kao lepo dizajnersko rešenje, ali i kao praktična olakšica, javlja se kontakt forma. Ona se može postaviti na bilo kojoj stranici sajta gde se uklapa smileno, a svakako na kontakt stranici sajta. 

WebProfile postavlja kontakt forme na vaš sajt tako da klijenti/posetioci sajta mogu da vam se obrate direktno sa stranice, bez potrebe da vašu mail adresu kopiraju u šablone za pisanje mailova u G-mailu, Yahoo-u i slično. Kontakt forma se podešava tako da vi dobijate email od klijenta gde inače primate mailove i šaljete ih, ili se mogu prilagodi još neka web-mesta koja će biti namenjena interakciji vas i klijenata koji se javljaju sa sajta. Sve je dalje stvar izbora klijenata WebProfile.

GALERIJA FOTOGRAFIJA

Kada je reč o fotografijama za sajtove, onda govorimo o popularnim sadržajima koji privlače veliki broj klijenata, mobilišu im pažnju, prodaju proizvod ili uslugu. Zato uređenje jedne galerije fotografija na sajtu treba da bude važan deo posla. Treba povesti računa o njihovoj rezoluciji i veličini koju zauzimaju u memorijskom prostoru. Od veličine fotografije zavisi koliko će se brzo učitati na vašoj web stranici i koliko će klijentima biti prijatno da listaju sadržaje odatle.

Postoje sajtovi koji imaju prelepe fotografije, ali su i nefunkcionalni jer je vreme učitavanja sadržaja predugo. Klijenti izgube strpljenje i napuste sajt bez toga da su ga pregledali. Ponta ove priče je da svaka fotografija ponaosob treba da se uredi tako da je pogodna za web, da ima kvalitet, dobru rezoluciju, ali da nije prevelika. 
Još jedan detalj vezan za fotografije koji je bitan je taj da one ne smeju biti u tuđem vlasništvu, te se dalje prilagođavaju tako da ih pretraživači na internetu vide kao vaše vlasništvo, što se postiže posebnim tagovima, davanjem naziva fotografiji, unošenjem njenog opisa i tako dalje. Tim WebProfile u tome ima veliko iskustvo koje se pokazalo kao dragoceno, što potvrđuju rezultati koje postižemo.

ODRŽAVANJE SAJTA GODINU DANA

Održavanje sajta zvuči kao nešto komplikovano i veoma zahtevno. Ono jeste velika odgovornost, jer sajt u svakom momentu treba da je “u toku” sa najnovijim ažuriranjima. Kada govorimo o WordPress sajtovima, onda znamo da su svi pravljeni u nekoj temi. Svaka tema se ažurira i najčešće ona nisu automatska, već se rade ručno. Pored toga, WordPress koristi neke plugin-ove (dodatke) kojima se postiže njegova funkcionalnost ili efekti dizajna, pa je i njih potrebno ažurirati. Na ovaj način sajt, najpre, biva dobrim delom zaštićen od virusa i malware-a, ali i funkcioniše onako kako bi trebalo.

Kada je reč o statičkim sajtovima, priča ide malo drugačije. Njih je, kao i WordPress sajtove, važno zaštititi od “padanja”, jer nekada, kada je napadnut kod sajta, biva lakše napraviti nov nego otkriti gde se “sakrio” virus koji je srušio sajt.

Priča oko toga je kompleksna i duga. Suština je ta da svaki sajt voli da bude održavan, a to najčešće znači ažuriran. WebProfile u osnovnu cenu izrade sajta uključuje godinu dana besplatnog održavanja.

AŽURIRANJE SAJTA

Ažuriranje sajta znači dodavanje novih sadržaja na one osnovne, nakon njegove izrade u osnovnom zamišljenom obliku.

Ažuriranje najčešće obuhvata dodavanje novih postova (članaka) na blog stranicu sajta. Ti članci su veoma bitni za optimizaciju sajta, jer zahvaljujući “pravilima” njihovog pisanja, sajt može da zauzme visoku poziciju u pretraživačima. Ukoliko klijent želi, onda on dobija pristup sajtu – kao što je bilo reči u poglavlju o CMS-u, i sam može da piše članke i tu doadje fotografije.

WebProfile nudi opciju ažuriranja sajtova na način koji će i dalje pratiti SEO započet u osnovnom radu na sajtu. Pitanje koje se može postaviti je koliko izbor klijenta da WebProfile ažurira sadržaje sajta može uticati na njegovu cenu. Odgovor bi glasio: cena dodatne usluge zavisi od toga koliko često i u kom obimu se sajt ažurira, da li na mesečnom, nedeljnom, dnevnom nivou, ili ništa od toga. Stoga je interakcija sa klijentom primarna kod sklapanja dogovora i WebProfile nudi različite mogućnosti, i shodno tome, i različite cene.

Ako su u pitanju tekstovi koje sami pripremate, sa ili bez fotografija, a mi ih postavljamo, svakako da to utiče da cena bude niža. Ukoliko imate tekstove koji zahtevaju pravopisne, gramatičke i stilske ispravke, ili možda nemate zadovoljavajuće sadržaje i njih treba kreirati, onda se uključuju dodatni članovi WebProfile tima.

Mi smo formirali neki osnovni paket usluga, ali su mogućnosti toliko široke, da ni jedan od njih ne mora biti konačan.

VIŠEJEZIČNI SAJT

Višejezični sajtovi nisu retka pojava. Oni su prava prilika da se klijent predstavi i van granica svoje zemlje reklamirajući se na pravi način.

Višejezični sajt funkcioniše tako što se uz pomoć dugmeta za odabir željenog jezika on u celosti ponovo učita preveden na taj jezik. To se događa tako što se svaka strana sajta i svaki njegov post prevedu i postave u verziju jezika kojoj su namenjeni.

Postoje razni plaćeni dodaci koji nude prevođenje sadržaja sa jezika na jezik. WebProfile tim je zagovornik prevođenja sadržaja sajtova od strane stručnog lica za to. Dakle, potrebno je da lingvista prevede sadržaje, a zatim naš tim pravi verziju sajta na drugom jeziku.

Čest postupak u našoj praksi je dupliranje sadržaja sajta – svake strane, fotografije, teksta, posta. Tako se izgled sajta ne razlikuje od onog na osnovnom jeziku, čime se ne narušava ni njegova estetska konstrukcija. Zbog toga i formiranje cene za višejezične sajtove ide posebno. Obično se naplaćuje osnovna cena sajta + 70% te cene.

CENOVNIK